برای انجام خرید اینترنتی با کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب فقط 4 مورد زیر لازم است :

1- شماره کارت (کلیه کارتهای بانکی دارا میباشند و به صورت برجسته روی کارت حک شده است.)
2- رمز اینترنتی کارت (رمز دوم)
3- کد سه و یا چهار رقمی CVV2
4- تاریخ انقضاء

اگر موارد 2 و 3 و 4 بالا را ندارید باید یکبار به خودپردازهای (ATM) یکی از شعبِ بانکی که کارت شما از آن بانک است مراجعه و به صورت زیر عمل نمائید :


1- کارت خود را در پایانه خودپرداز بانک (ATM) قرار دهید.

2- رمز کارت خود را وارد نموده و کلید ثبت را فشار دهید.

3- سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.

4- گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب کنید.

5- رمز اینترنتی مورد نظر خود را حداقل در 5 و حداکثر در 8 رقم وارد نمایید و مجدداً طبق فرمان سیستم رمز را تکرار نمایید.

6- پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز اینترنتی شما فعال شده و پارامتر CVV2 به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل می گردد.

توجه : در اکثر کارتهای بانکی کد CVV2 به صورت کدی 3 یا 4 رقمی در پشت و یا روی کارت و اغلب در بالای شماره 16 رقمی کارت و یا کنار آن درج شده است و همچنین تاریخ انقضای کارت نیز اغلب روی کارت درج شده است و نیازی به گرفتن این دو مورد از خودپردازِ بانک نیست و فقط رمز دوم را باید از طریق خودپرداز تعیین کنید.

تاریخ انقضاء و شماره کارت در کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب

کد cvv2 در کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب

کد cvv2 در کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب

برای اطلاع بیشتر از وضعیت قابلیت پرداخت اینترنتی کارتهای بانکهای مختلف به جدول زیر مراجعه نمایید و یا با روابط عمومی بانک خود تماس بگیرید.
به زودی تمامی کارتهای بانکی دارای قابلیت خرید اینترنتی خواهند شد ، ممکن است از زمان درج این متن تا این لحظه که شما آن را می خوانید کارتهای دیگر نیز برای قابلیت خرید اینترنتی فعال شده باشند. لیست کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و فعال برای خرید اینترنتی در زمان درج این صفحه : کارتهای بانکهای سامان ، ملی ، صادرات ، ملت ، اقتصاد نوین ، پارسیان ، توسعه صادرات ، صنعت و معدن کشاورزی ، پاسارگاد ، مؤسسه مالی و اعتباری سینا (بنیاد) ، بانک کار آفرین و ....





چگونه یک سایت فیشینگ (کلاهبرداری آنلاین) را بشناسیم؟


سارقان نوین یا همان هکرها یک سایت که از نظر ظاهری کاملا مشابه سایت های بانک هست طراحی کرده و ضمن فریب افراد، اطلاعاتشان را سرقت میکنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می شود.

به دو تصویر زیر دقت کنید که کاملا مشابه می باشد و کمتر کسی می تواند حدس بزند که یکی از آنها توسط سارقان طراحی شده است. تصویر اول متعلق به دروازه پرداخت بانک ملت می باشد و تصویر دوم توسط یک هکر حرفه ای و با هدف سرقت اطلاعات بانکی طراحی شده است.


سایت طراحی شده توسط یک هکر که به بهانه فروش دیش ماهواره اطلاعات بانکی افراد را سرقت می کرد!!


این سایت فیشینگ به بهانه فروش کارت شارژ به سرقت اطلاعات می پرداخت.


پس از اینکه فریب خوردگان کلیه اطلاعات خودشان را تقدیم سارق می کردند، بدون اینکه شارژی دریافت کنند با پیغام بالا روبرو می شدند.

لازم نیست بترسید. هکرها هر چقدر هم با مهارت باشند، بازهم تشخیص سایت های تقلبی چندان دشوار نیست. کافی است آدرس پرداخت الکترونیک بانک خود را به درستی بشناسید. چراکه هیچ هکری نمی تواند آن را سرقت نماید.


آدرس صحیح دروازه های پرداخت بانک ها از این قرار است:


آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com

آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com

آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com

آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir

آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com

آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com


دومین راه تشخیص سایت های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است. حتما دقت داشته باشید که در کنار آدرس سایت عبارت //:https ذکر شده باشد.


کارشناسان وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار سایت موثر می دانند.

پس تنها در صورتی که به این دو نکته ساده (آدرس پرداخت الکترونیک بانک و درج https در آدرس سایت دقت کنید)با خیالی راحت می توانید از یک خرید اینترنتی لذت ببرید.