دانلود پروژه درس هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار
مقاله درس هوش مصنوعی پروژه های درس هوش مصنوعی
دانلود تحقیق مقاله برای درس هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار هوش مصنوعی چیست
عنوان : هوش مصنوعی
تعداد صفحه : 50 + منابع فارسی و انگلیسی
فرمت : ورد & قابل ویرایش
قیمت : 1500 تومان
فهرست مطالب :
تعریف هوش ................................... 1
تعریف تربیتی هوش............................ 1
تعریف تحلیلی هوش ........................... 1
تعریف کاربردی هوش........................... 2
تاریخچه مطالعات مربوط به هوش ............... 2
عوامل موثر بر هوش........................... 3
انواع آزمونهای هوش .......................... 3
طبقات هوش ................................... 4
هوش چندگانه.................................. 4
پوستر....................................... 4
صوت......................................... 4
نمایش دادن ................................. 5
موسیقی ...................................... 5
هوش هیجانی .................................. 5
اندازهگیری هوش هیجانی ....................... 6
هوش معنوی .................................. 7
هوش مصنوعی ................................ 10
فلسفۀ هوش مصنوعی............................ 13
مدیریت پیچیدگی ............................ 14
سیستمهای خبره .............................. 16
عاملهای هوشمند ............................. 16
آینده هوش مصنوعی ........................... 17
تاریخ هوش مصنوعی ........................... 17
جان مک کارتی ............................... 19
هدف هوش مصنوعی ............................. 20
هوش مصنوعی و هوش انسانی..................... 20
ویژگی های هوش مصنوعی ....................... 21
هوش مصنوعی ترکیبی .......................... 23
دین و هوش مصنوعی ........................... 27
اشاره ...................................... 27
بررسی آزمون ................................ 30
دستکاری نمادها ............................. 31
دو فرضیه در هوش مصنوعی ..................... 32
استدلال اتاق چینی .......................... 33
دین و برداشت مکانیکی از تفکر .............. 38
منابع ...................................... 42
بخش هایی از متن :
تعریف هوش
بطور کلی تعاریف متعددی را که توسط روان شناسان برای هوش ارائه شده است، میتوان به سه گروه تربیتی (تحصیلی) ، تحلیلی و کاربردی تفسیم کرد.
تعریف تربیتی هوش
به اعتقاد روانشناسان تربیتی ، هوش کیفیتی است که مسبب موفقیت تحصیلی میشود و از این رو یک نوع استعداد تحصیلی به شمار میرود. آنها برای توجیه این اعتقاد اشاره میکنند که کودکان باهوش نمرههای بهتری در دروس خود میگیرند و پیشرفت تحصیلی چشم گیری نسبت به کودکان کم هوش دارند. مخالفان این دیدگاه معتقدند کیفیت هوش را نمیتوان به نمرهها و پیشرفت تحصیلی محدود کرد، زیرا موفقیت در مشاغل و نوع کاری که فرد قادر به انجام آن است و به گونه کلی پیشرفت در بیشتر موقعیتهای زندگی بستگی به میزان هوش دارد.
تعریف تحلیلی هوش
بنابه اعتقاد نظریه پردازان تحلیلی ، هوش توانایی استفاده از پدیدههای رمزی و یا قدرت و رفتار موثر و یا سازگاری با موقعیتهای جدید و تازه و یا تشخیص حالات و کیفیات محیط است. شاید بهترین تعریف تحلیلی هوش به وسیله « دیوید وکسلر » ، روان شناس امریکایی ، پیشنهاد شده باشد که بیان میکند: هوش یعنی تفکر عاقلانه ، عمل منطقی و رفتار موثر در محیط.
● دو فرضیه در هوش مصنوعی
در هوش مصنوعی فرضیههای بسیاری مورد بحث قرار میگیرد. در میان این فرضیه دو فرضیه نسبت به بقیه کلیدیترند. فرضیه نخست نسبت به فرضیه دوم معتدلتر و ادعایی حداقلی دربر دارد. این دو فرضیه به ترتیب عبارتاند از:
۱) فرضیه دستگاه نمادها (The symbol system hypothesis): مفاد این فرضیه این است که:
"کامپیوتر را میتوانیم بهنحوی برنامهریزی کنیم که بیندیشد"
تقریر دیگر از فرضیهٔ فوق این است که: "کامپیوتر میتواند بیندیشد".
۲) فرضیه قوی دستگاه نمادها (The strong symbol system hypothesis): مفاد این فرضیه هم چنین است:
"تنها کامپیوتر میتواند فکر کند"
پیدا است که فرضیه دوم نسبت به فرضیه نخست افراطیتر است و ادعایی حداکثری دربر دارد. چراکه بر طبق آن، هر چیزی که فکر میکند، حت? موجودات طبیعی، باید کامپیوتر باشد. از ا?ن رو ذهن بشر هم دستگاهی جامع از نمادها است و تفکر بشر هم از لحاظ ماهیت با تفکری که در مورد کامپیوتر بهکار میرود تفاوت ندارد؛ در هر دو مورد تفکر همان توانایی دستکاری و جابجا کردن نمادها است.
● استدلال اتاق چینی
این پرسش مهم در ارتباط با ادعاهای هوش مصنوعی مطرح میشود که آنها را با چه روشی باید پاسخ داد؟ آیا برای یافتن پاسخی مناسب برای آنها باید به تجربه متوسل شد و شواهدی را جمع نمود؟ یا اینکه این پرسشها کاملاً ماهیت فلسفی دارند و پاسخ آنها را باید باروش فلسفی دنبال کرد؟ متخصصان هوش مصنوعی تلاش کردهاند با روش تجربی و با جمعآوری شواهد تجربی، آنها را اثبات کنند.
به اعتقاد، جان سرل (John Searl)، یکی از ف?لسوفان برجستهٔ معاصر، متخصصان هوش مصنوعی در اینکه این پرسشها و مسایل را تجربی دانستهاند به اشتباه رفتهاند. این مسأله که "دستگاهی که نمادها را تکثیر میکند میاندیشد" مسألهای تجربی نیست و جمعآوری شواهد نمیتواند پاسخی برای آن فراهم بیاورد. او ادعا میکند که اکنون میتوانیم بدون توجه به این شواهد فرضیهٔ دستگاه نمادها را ابطال کنیم. به نظر او، این فرضیه حقیقتی تحلیلی (مانند "مردها مذکرند") را انکار میکند؛ با این تفاوت که فهم نادرستی این مثال ساده است و میتوانیم با رجوع به فرهنگ لغت به راحتی کذب بودن آن را نشان دهیم. اما ابطال فرضیه دستگاه نمادها به بحث فلسفی دقیقی نیازمند است
استدلالی را برای رد آن مطرح میکند که به "استدلال اتاق چینی" (Chinese room argument) مشهور شده است.
بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما به نمایش در خواهد آمد.
در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال پیش از خرید اینجا کلیک کنید
دانلود تحقیق مقاله برای درس هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار هوش مصنوعی چیست+ورد
دانلود رایگان تحقیق مقاله برای درس هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار با فرمت ورد
دانلود تحقیق هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار با فرمت ورد
دانلود رایگان تحقیق هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار با فرمت ورد
دانلود پروژه برای درس هوش مصنوعی رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار با فرمت ورد