دانلود مقاله درباره موتورهای جستجو گر اینترنت

دانلود تحقیق درباره موتورهای جستجو گر اینترنت

تحقیق درباره موتورهای جستجوگر

عنوان :  موتورهای جستجو گر اینترنت

تعداد صفحه : 47

فرمت : ورد & قابل ویرایش

 قیمت : 1000 تومان

 

بخش هایی از متن تحقیق:

مقاله حاضر کنکاش درباره موتورهای جستجو گر اینترنت.موتورهای جستجو طبقه بندی و دسترسی به اطلاعات را ساده می‌سازند.

 

 

اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی‌از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده می‌شود.

 

 

جنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده, ارایه می‌دهد اما جنبه منفی آن این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد, کدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود, کدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده می‌کند؟

 

 

در چنین مواقعی کاربران سراغ موتورهای جستجوگر می‌روند. آمارهای رسمی‌نشان می‌دهد که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجو گر آغاز می‌کنند.

 

 

موتور جستجو گر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر, کاربر را با لیستی از سایتها روبه رو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط است. موتور جستجو گر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایر سایتها طراحی شده است. بسیاری از آنها ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر:Google, Inktomi, Yahoo وقتی یک کاربر عبارتی را جستجو می‌کند, موتور جستجو گر لیستی از سایتها را نشان می‌دهد که تعداد آنها از چند مورد تا میلیونها صفحه متغیر است. سایتهایی که موتور جستجو گر به عنوان نتایج جستجویش نشان می‌دهد بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند.

به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین نتیجه جستجو معرفی می‌شود, مرتبط ترین سایت به عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.

 

 

هر چه بر محبوبیت وب افزوده می‌گردد  نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود. موتور نیاز به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

 

 

بدون موتور جستجو گر, وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزی خود دست می‌یافت, زیرا موتور جستجو گر وب را به رسانه ای قابل استفاده برای همه کس کرده است چرا که از هیچ کس توقع نمی‌رود که آدرسهای بسیاری از سایتهای مختلف را به یاد آورده آنچه که تمام موتورهای جستجو گر انجام می‌دهند. (با درجات متفاوتی از موفقیت), فراهم آوردن یک وسیله جستجوی ساده است. 

 

 

 

 

وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام ونتایج جستجو را ارایه می‌شود کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت آن موتور جستجو گر را می‌بینند. موتور جستجوگر قبلا پایگاه داده اش database را آماده کرده است و این گونه نیست که در همان لحظه جستجو تمام وب را بگردد. بسیاری از خود می‌پرسند که چگونه امکان دارد گوگل Google در کمتر از یک ثانیه تمام سایتهای وب را بگردد و میلیون ها صفحه را در نتایج جستجوی خود ارایه کند؟

 

 

نه گوگل و نه هیچ موتور جستجوگر دیگری توانایی انجام این کار ندارند. همه آنها در زمان پاسخ گویی به کاربران تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می‌پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخش هایمتفاوتی خود اطلاعات مورد نیاز را قبلا جمع آوری تجزیه وتحلیل می‌کند و آنرا در پایگاه داده اش ذخیره می‌نماید.

 

 

بخشهایمجزای یک موتور جستجوگر عبارتند از:

 

 

-         spider عنکبوت

 

 

-         crawler یا خزنده

 

 

-          indexer یا بایگانی کننده

 

 

-         database یا پایگاه داده

 

 

-         Ranker یا سیستم رتبه بندی

 

 

 

·       الف-  spider عنکبوت

 

 

اسپایدار یا روبوت نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز یک موتور جستجوگر را بر عهده دارد. اسپایدر به صفحات مختلف سر می‌زند, محتوای آنها را می‌خواند و اطلاعات مورد نیاز موتور جستجوگر را جمع آوری می‌کند و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار می‌دهد. کار یک اسپایدر بسیار شبیه کار کاربران وب است. همانطور که کاربران صفحات مختلف را بازدید می‌کنند اسپایدر هم این کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که اسپایدر کدهای HTML صفحات را می‌بیند. اما کاربران نتیجه حاصل از کنار هم قرار گرفتن این کدها را....

 

 

 

 

 

 

بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما به نمایش در خواهد آمد.

 

در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال پیش  از  خرید اینجا کلیک کنید