مقاله در مورد ویروس های کامپیوتری با فرمت ورد

تحقیق درباره ویروس های کامپیوتری با فرمت ورد

ویروس های کامپیوتری

مقاله در مورد ویروس های کامپیوتری

پروژه ویروس های کامپیوتری

عنوان :   ویروس های کامپیوتری

 

تعداد صفحه : 40

فرمت : ورد

 قیمت : 1000 تومان

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

ویروسها و سیستمهای امنیتی

 

 

مقـدمه

 

ویروس کامپیوتری  چیست 

 

 

خانه ویروس

 

ویروسها شناخته شـده

 

 

انواع ویروسها

 

 

انواع ویروس ها نسل جدید

 

 

عملکرد ویروس

 

 

ویروسهای ناشناخته

 

 

ساختار عمومی ویروسها و ضد ویروسها 

 

 

تکنیک های آشکارسازی ویروس ها 

 

 

پاکسازی  ویروس ها

 

 

روش های پاکسازی

 

 

ابزارهایی برای افزایش امنیت و سرعت کامپیوتر

 

 

 

بخش هایی از متن

 

ویروس کامپیوتری برنامه ای است که می تواند داده های موجود روی دیسک و حافظه RAM را معیوب نموده و در نتیجه از اجرای  برنامه ها بطور صحیح جلوگیری به عمل می آورد .بعضی از ویروسها ی کامپیوتری ضعیف بوده و فقط با نمایش پیغام خاصی خود را نشان داده و صدمه ای به دیسک وارد نمی سازند ولی نوع دیگر ویروس ها ممکن است به حد خطرناک باشند که کل اطلاعات دیسک را از بین برده و کاربر را مجبور به format  نمودن دیسک مزبور کنند. ویروسها کامپیوتری به صورت مخفیانه و از طریق برنامه هایی که توسط دیسک های دیگر یا مودم به کامپیوترتان کپی می کنید ،وارد کامپیوترتان می شوند . این ویروسهای کامپیوتری ممکن است مدتها در کامپیوتر شما موجود بوده و فقط به تکثیر خود پرداخته و هیچ صدمه ای وارد ننمایند و درساعت و تاریخ  و یا هنگام اجرای برنامه خاصی فعال شده وتمام کپی ها ی خود را نیز فعال کنند که بستگی به ویروس مورد نظر ، صدمات غیرقابل جبرانی را وارد می کنند . ویروس ها  اغلب روی فایـل های  اجرایی دیـسک عمل نموده وآنها را معیوب می کنند . ویرس های کامپیوتری به صورت برنامه جداگانه ای وجود ندارند بلکه خود را به فایل ها و برنامه های دیگر چسبانده و از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل می شوند . 

انواع ویروس ها نسل جدید 

1- ویروس های مقیم در حافظه (Memory Resident Virus) 

برنامه مقیم در حافظه، برنامه ای است که پس از اتمام شدن اجرا ، جای خود را در حافظه از دست نمی دهد . بیشتر ویروسها پس از فعال شدن مانند برنامه های مقیم در حافظه عمل می کنند ودر حافظه باقی می مانند .

2- ویروس های استتاری یا نهان (Stealth)

این ویروسها با روشهای خاص و بدون تغییر وضعیت ظاهری، عملیات خود را انجام می دهند و به روشهای گوناگون ردپای خود را مخفی می کنند تا شناخته نشوند . 

یعنی فایل های آلوده به این ویروسها طوری نشان داده می شوند که فکر کنیم سالم هستند . 

3- ویروسهای رمزی (Enctypting Virus)

این ویروسها برای جلوگیری ازشناسایی خود را بصورت های مختلفی رمزی می کنند . ویروس در 1260 یا (Stealth)  به صورت کد بوده و به طور تصادفی تغییراتی در کد بندی خود ایجاد می کند تا روال شناسایی ویروسها را خنثی و بی اثر کند . 

ویروس ایرانی ((آریا)) به صورت کد شده بر روی فایلهای آلوده قرار می گیرد و در ابتدای ویروس ،یک روال رمزگشا ویروس وجود دارد . 

4-ویروسهای چند شکلی یا هزار چهره (Polymorphic Virus) 

کشف این ویروسها ازهمه مشکل تر است زیرا این ویروسها پس از هر بار آلوده سازی ، ساختار داخلی خود را تغییر می دهند و یا شیوه های  خود رمزی استفاده می کنند . این ویروسها هنگام تولید مثل شکل خود را تغییر و تکامل می دهند . برخی از آنها می توانند رمز خود را به طور تصادفی تغییر دهند ، بدون آنکه در وظیفه آنها خللی وارد شود .  

5-ویروسهای انفجاری (Triggerdd event Virus)

این ویروسها بخشی از عملیات تخریب خود را در ساعت و یا در تاریخ خاصی انجام می دهند ولی تکثیر وآلوده سازی فایل ها درتمام مدت فعال بودن ویروس در حافظه و اجرای برنامه های دیگر صورت می گیرد .

به عنوان مثال ویروس ایرانی درTOPGUN چنانچه تاریخ سیستم برابر با روز دوم ماه باشد ،64 بایت اول Ram CMOS را پاک می کند . 

6- ویروس خود شاخته (Self Modify Virus)

ویروسهایی که خود را با نسخه های قبلی خود درسیستم مطابقت می دهند ونسخه های قبلی خود را Update می کنند .

7-ویروسهای چند قسمتی (Multi partite Virus)

  این نوع ویروسها دارای چند ین قسمت هستند که هر کدام کار خاصی را انجام می دهد. مانند برنامه ای که از چندین روال تشکیل شده است 

 

 

 

 

بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما به نمایش در خواهد آمد.

 

در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال پیش  از  خرید اینجا کلیک کنید