دانلود تحقیق همه چیز درباره بایوس کامپیوتر

دانلود مقاله  درباره بایوس کامپیوتر

دانلود پروژه درباره بایوس کامپیوتر

دانلود تحقیق درباره بایوس کامپیوتر

 تحقیق بایوس کامپیوتر

عنوان :  همه چیز درباره بایوس کامپیوتر

 

تعداد صفحه : 25

فرمت : ورد & قابل ویرایش

 قیمت : 1000 تومان

 

 

 

قسمت هایی از متن:

 

سیستم BIOS و پارتیشن IML :

شرکت‌های IBM و Compaq از یک روش شبیه به Flash ROM استفاده می‌کنند که "بارگذاری میکرو کد آغازین IML" نام دارد که در برخی سیستم‌های Pentium و 486 به کار برده شده است.

IML تکنیکی است که کد BIOS بر روی یک پارتیشن سیستمی و مخفی بر روی‌هارد دیسک نصب می‌شود و هر گاه که سیستم روشن میشود ، بارگذاری می‌شود البته در این سیستم‌ها هنوز BIOS اصلی وجود دارد ، اما تمام عملیات از BIOS ذخیره شده در‌هارد دیسک انجام میشود.

این تکنیک اجازه می‌دهد تا یک BIOS توزیع شده بر روی‌هارد دیسک داشته باشیم . همراه با کد BIOS یک کپی کامل از SETUP و مشخصات و مراجع دیسک در این پارتیشن ذخیره می‌شود.

 

یکی از معایب این سیستم این است که بر روی‌هارد دیسک نصب شده و سیستم بدون تنظیمات ذخیره شده بر روی‌هارد دیسک کاملا راه اندازی نمی شود و شما نمی توانید سیستم را به وسیله فلاپی دیسک راه اندازی کنید.

روز درآمده از شرکت سازنده ، به روز رسانی نمائید.
 
تولید کننده‌های ROM BIOS:
تعداد بسیاری از تولید کننده‌های امروزه اکثر مادربردها را پشتیبانی می‌کنند و چندین کمپانی در زمینه تولید محصولات ROM BIOS ، به طور تخصصی فعالیت دارند.
سه کمپانی بزرگ که در زمینه نرم افزار ROM BIOS فعالیت دارند عبارتند از :
Phonix SoftWare , American Magatrends ..Inc (AMI) , Award SoftWare
 
به روز رسانی BIOS :
سیستم عاملها تقریبا بر روی هر سیستم کامپیوتری با سخت افزارهای مختلف سازگاری دارند و این به دلیل وجودBIOS است، چون این BIOS است که با سخت افزار سیستم ارتباط برقرار می‌کند.
اغلب در سیستمهای قدیمی برای بهره گیری از برخی دستگاههای جدید همانند گرداننده‌های IDE دیسک سختو یا گرداننده‌های فلاپی‌های LS-120 و یا در سیستمهایی که استفاده از دیسک بیش از 8GB را پشتیبانی نمی کنند ،باید BIOS را به روز رسانی نمود.
 
 
BIOS و CMOS RAM 
اکثر افراد BIOS رابا CMOS RAM اشتباه می‌گیرند ، این از آنجا سرچشمه می‌گیرد که برنامه Setup برای پیکربندی BIOS و ذخیره آن در CMOS RAM می‌شود استفاده می‌شود.
در حقیقت BIOS و CMOS RAM دو چیز متفاوت از هم می‌باشند. بایوس مادربرد در یک چیپ ROM به طور ثابت ذخیره شده است.
همچنین بر روی مادربرد یک چیپ است که RTC/NVRAM نامیده می‌شود ، که زمان سیستم را نگهداری می‌کند و یک حافظه فرار و ثابت است که اولین بار در چیپ MC146818 ساخت شرکت موتورلا استفاده شده است، و ظرفیت آن 64 بایت است که 10 بایت آن مربوط به توابع ساعت است ..
اگرچه این چیپ غیر فرار نامیده می‌شود اما با قطع برق ، ساعت و تاریخ تنظیم شده در آن و داده‌های درون RAM پاک می‌شود . 
 
 
بایوس PnP شروع به پیکر بندی کارت PnP در طول پردازش راه اندازی سیستم می‌کند . اگر کارت قبلا نصب شده باشد بایوس اطلاعات را از ESCD می‌خواند و کارت را مقدار دهی اولیه می‌کند و سیستم را راه اندازی می‌نماید ..در طول نصب یک کارت PnP جدید ، بایوس برای تععین اینکه کدام منابع استفاده نشده‌اند و برای اضافه کردن کارت لازم هستند به ESCD مراجعه می‌نماید ..اگر بایوس بتواند منابع لازم را پیدا کند ، کارت را پیکر بندی می‌کند و در غیر این صورت روالهای Plug-and-Play در سیستم عامل کار پیکربندی را کامل می‌کنند . در طول روال پیکر بندی رجیسترهای Flash BIOS بر روی کارت و همچنین ESCD توسط داده‌های جدید پیکر بندی به روز رسانی می‌شوند 

 

 

 

 

بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما به نمایش در خواهد آمد.

 

در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال پیش  از  خرید اینجا کلیک کنید 

 

 

دانلود رایگان تحقیق درباره بایوس کامپیوتر با فرمت ورد

دانلود رایگان مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوتر با فرمت ورد

دانلود رایگان پروژه درباره بایوس کامپیوتر با فرمت ورد

پروژه بایوس کامپیوتر